
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag of is er iets onduidelijk? Kijk dan eens bij onderstaande veelgestelde vragen. Staan jouw vraag en antwoord er niet tussen? Neem dan contact op met Egypte.nl, haar medewerkers helpen je graag verder!
Bekijk hier de verschillende onderwerpen:
- Het maken, wijzigen en annuleren van een boeking
- Praktische informatie voordat je op reis gaat
- Je vlucht, online inchecken en bagage
- Aankomst op je bestemming en transfers
- Je accommodatie
- Opmerkingen en klachten
1. Het maken, wijzigen en annuleren van een boeking
Hoe maak ik een boeking?
Je kunt de reis en datum van jouw keuze reserveren door te klikken op de knop "deze reis nu boeken" op de productpagina. Dan kom je meteen in het boekingsproces zodat je de reis kunt reserveren. De reizen van Egypte.nl bestaan uit een losse vlucht plus een losse accommodatie en een transfer. Ook kun je hier optioneel ruimbagage bijboeken indien deze niet al inbegrepen is. Klik daarna onderin op “volgende stap” om hier al je gegevens in te vullen en akkoord te gaan met onze voorwaarden en privacyverklaring. Belangrijk hierbij is om de namen in te vullen zoals deze ook op je reisdocument (paspoort of identiteitskaart staan)! Daarna kun je de boeking afronden en krijg je de betaalmogelijkheden. Als je liever telefonisch wilt reserveren dan is dat vanzelfsprekend ook mogelijk op +31(0)20 2615259.
Welke naam moet ik invullen bij reizigers?
Bij de reizigersnamen moet je de namen invullen op exact dezelfde manier als hoe ze vermeld staan in je paspoort of op je identiteitskaart waarmee je gaat reizen. Gebruik dus ook geen initialen. Indien de naam op het ticket afwijkt van de naam in je reisdocument kun je mogelijk niet toegalaten worden op de vlucht of worden er door de luchtvaartmaatschappij en ons kosten gerekend om dit aan te passen.
Is Egypte.nl lid van het SGR?
Egypte.nl is een handelsnaam van Gomundo BV en de reis wordt ingeboekt en uitgevoerd door Gomundo. Gomundo is lid van SGR lid. Daarmee valt je boeking onder dekking van het SGR in geval van een faillisement. Reizen met slechts een enkel reisonderdeel (of alleen losse vlucht of alleen een los hotel) zijn uitgesloten van deze dekking.
Kan ik een kamertype of verzorgingstype aanpassen?
Bij sommige accommodaties is het mogelijk om het kamertype of het verzorgingstype aan te passen. De standaard prijstabel is gebaseerd of de voordeligste combinatie die beschikbaar is. Boven de prijstabel kan je andere selecties maken en bijvoorbeeld logies & ontbijt selecteren i.p.v. logies.
Als ik een reservering maak, is deze dan definitief?
De reservering is definitief als je het hele boekingsproces hebt doorlopen, (aan)betaald hebt en wij de reis hebben vastgelegd. Na je betaling controleert Egypte.nl de beschikbaarheid en boekt de reis gelijk in bij de accommodatie en luchtvaartmaatschappij. Aangezien Egypte.nl op basis van beschikbaarheid werkt kan het in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat er geen beschikbaarheid is. Om de kans hierop te verkleinen is het van belang de betaling gelijk tijdens het boeken of zo spoedig mogelijk daarna te voldoen. Mocht het onverhoopt toch gebeuren dat de beschikbaarheid is gewijzigd, dan nemen zo spoedig mogelijk contact met je op om eventuele alternatieven te bespreken. Wanneer je geen gebruik van een alternatief wenst te maken dan annuleren we de reservering uiteraard kosteloos.
Vanaf welke leeftijd kan ik een reis boeken?
Je moet minimaal 18 jaar oud zijn om een reis op onze website te boeken. Indien je jonger bent moet je aantonen dat je ouders of voogd toestemming hiervoor geven. Om te boeken kun je telefonisch of per email contact met ons opnemen.
Mag ik een baby, kind en/of minderjarige met een andere achternaam mee op vakantie nemen?
Ja dat mag, hetzij onder voorwaarden. Indien je met een baby, kind of met een minderjarige onder de 15 jaar op reis gaat en deze heeft een andere achternaam dan jezelf, dan is het verplicht dat je een ondertekende Engelstalige verklaring bij je hebt waarin staat dat de achterblijvende ouder (die wel dezelfde achternaam draagt) het kind of minderjarige toestemming verleent om de reis te maken. Bij deze verklaring dient een kopie van het paspoort van de toestemminggever gevoegd te worden. Je bent zelf verantwoordelijk voor het bij je hebben van de juiste en volledige documenten.
Wanneer en hoe moet ik betalen voor mijn reis?
Aangezien Egypte.nl boekt op basis van beschikbaarheid en de reis pas inboekt bij de accommodatie en de luchtvaartmaatschappij zodra we (aan)betaling ontvangen is, is het van groot belang de betaling zo spoedig mogelijk te voldoen. Aan het eind van het boekingsproces krijg je meestal gelijk de mogelijkheid om de betaling te voldoen. Je kan betalen via IDEAL, Creditcard, Bancontact Mr Cash of via een factuur.
IDEAL:
IDEAL is een online betaalmiddel, waarmee consumenten kunnen betalen via hun eigen bank. Je rekent je aankoop meteen af en betaalt veiling in je eigen vertrouwde internet betaalomgeving.
Creditcard:
Je betaalgegevens worden versleuteld via SSL-methode. Wij zorgen met de creditcardorganisatie voor een correxcte afhandeling. De betaling wordt direct afgeschreven na het maken van een reservering. Mogelijk vraagt je creditcardorganisatie de 3D-Secure verificatiecode in te voeren. Dit is een extra beveiliging voor online betalingen met creidtcards.
Indien het niet mogelijk blijkt om aan het eind van het boekingsproces de betaling te voldoen, dan ontvang je van ons een factuur per e-mail. In deze factuur tref je bovenaan een link naar onze betaalpagina, via waar je alsnog de betaling via IDEAL of Bancontact kunt voldoen. Uiteraard is het ook mogelijk om het bedrag te betalen door middel van een bankoverschrijving, naar het rekeningnummer: NL15 RABO 0317708929 t.n.v. Gomundo BV.
Kan ik mijn boeking wijzigen?
Luchtvaartmaatschappijen en accommodaties rekenen (soms hoge) kosten voor een wijziging naar een andere datum of voor het wijzigen van een naam. Deze kosten verschillen per luchtvaartmaatschappij. Wij zijn hierin volledig afhankelijk van de kosten die onze partners hierin hanteren. Het is hierom van groot belang dat de gegevens in de reservering goed gecontroleerd worden voordat je tot boeken of betalen overgaat. Indien je na het maken van je reservering toch iets wilt wijzigen, dan kun je contact met Gomundo opnemen.
Kan ik mijn boeking annuleren?
Boekingen die wij maken bij luchtvaartmaatschappijen en accommodaties zijn non-refundable, wat inhoudt dat er geen terugbetaling bij annulering zal plaatsvinden. Indien je toch wilt annuleren, kun je dit schriftelijk doen via email.
Wanneer ontvang ik de reisbescheiden?
EGypte.nl streeft ernaar de reisbescheiden uiterlijk twee weken voor vertrek per e-mail te versturen. Mocht je een boeking maken waarbij het vertrek binnen deze twee weken ligt dan ontvang je deze zo spoedig mogelijk. In de reisbescheiden e-mail vind je in de begeleidende tekst de instructies over online inchecken bij de luchtvaartmaatschappij. Hiernaast tref je in de bijlage van dit bericht de vouchers die je tijdens je vakantie nodig zal hebben, en mogelijk zal moeten inleveren bij de reisdienstverschaffer.Print deze dus uit en neem ze mee op reis.
Ik heb een andere nationaliteit of woon in een ander land dan Nederland. Mag ik bij Egypte.nl boeken?
Egypte.nl is er voor iedereen! Het maakt dus niet uit waar je woont of welke nationaliteit je hebt. Let er wel op dat je zelf controleert welk type reisdocument of visum je nodig hebt voor het land van je bestemming.
2. Praktische informatie voordat je op reis gaat
Zijn er gezondheidsadviezen of inentingen nodig?
Je dient zelf te controleren of voor je vakantiebestemming gezondheidsadviezen gelden en/of er verplichte of aanbevolen inentingen zijn. Dit kun je controleren bij sommige huisartsen, GGD, het Ministerie van Volksgezondheid of het Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering (www.lcr.nl).
Welk reisdocument heb ik nodig?
Reizen buiten de EU kan alleen met een paspoort. Voor veel vakantiebestemmingen dient het paspoort een bepaalde geldigheidsduur te hebben na terugkomst van de reis. Het is dan ook noodzakelijk goed te controleren of je paspoort en/of identiteitskaart hieraan voldoet. Je bent hiervoor zelf verantwoordelijk. Ook kinderen hebben een eigen reisdocument nodig. Indien je niet de Nederlandse nationaliteit hebt, controleer dan ook goed of er andere vereisen zijn.
Heb ik een visum nodig?
Voor Egypte is een visum vereist. Controleer dit altijd goed op de website van de ambassade van het land waar je naar toe gaat of er voor jouw nationaliteit een visum vereist is en hoe je deze in je bezit kunt krijgen.
Kan ik reizen met een nooddocument?
Het is alleen in uitzonderlijke gevallen mogelijk om op de luchthaven van vertrek een nooddocument te kopen bij de Koninklijke Marechaussee. Indien dit mogelijk is dien je wel over een aantal benodigde documenten te beschikken. Je vindt hierover meer informatie op rijksoverheid.
Wat moet ik meenemen als ik met een kind reis met een andere achternaam?
Indien je met een baby, kind of met een minderjarige onder de 15 jaar op reis gaat en deze heeft een andere achternaam dan jezelf, dan is het verplicht dat je een ondertekende Engelstalige verklaring bij je hebt waarin staat dat de achterblijvende ouder (die wel dezelfde achternaam draagt) het kind of minderjarige toestemming verleent om de reis te maken. Bij deze verklaring dient een kopie van het paspoort van de toestemminggever gevoegd te worden. Je bent zelf verantwoordelijk voor het bij je hebben van de juiste en volledige documenten.
Wat mag ik een land invoeren en uitvoeren?
Sommige producten of valuta dienen te worden aangegeven bij de douane voordat deze mogen worden uitgevoerd of kan dit alleen in bepaalde hoeveelheden. Sommige producten of souvenirs mogen helemaal niet worden uitgevoerd en kan het zelfs strafbaar zijn om deze uit te willen voeren. Denk dan voornamelijk aan souvenirs afkomstig van dieren of planten. Voor informatie over de in- en uitvoer van goederen en gelden ga je naar de website van de douane.
Hoe kom ik aan informatie over het land van de bestemming?
Indien je naar een voor jou onbekende bestemming afreist raden we je aan om je enigszins te bekend te maken met de plaatselijke gebruiken, cultuur en/of religie. Dit kan vaak onbegrip wegnemen waardoor je meer kunt genieten.
Is er reisleiding ter plaatse aanwezig?
Egypte.nl heeft ter plaatse een aanspreekpunt. Uiteraard is ons kantoor ook telefonisch te bereiken indien je een vraag hebt of met een probleem zit en dan proberen we je uiteraard zo goed mogelijk te helpen.
3. Je vlucht, online inchecken en bagage
Door wie wordt de vlucht uitgevoerd?
De vluchten die wij op onze website publiceren worden uitgevoerd door zowel bekende lowcost luchtvaartmaatschappijen als bekende nationale lijndienstmaatschappijen. Egypte.nl vermeldt in het boekingsproces altijd, door welke luchtvaartmaatschappij de vlucht wordt uitgevoerd.
Kunnen de tijden van mijn vlucht nog veranderen?
De vluchtinformatie die wordt getoond op Egypte.nl zijn de gegevens die op dat moment bij ons bekend zijn en worden doorgegeven door de betreffende luchtvaartmaatschappij. Bij lowcost airlines en chartervluchten is het mogelijk dat in sommige gevallen nog een wijziging kan plaatsvinden. Indien zich een wijziging voordoet dan informeren wij je hierover. Controleer altijd kort voor vertrek nog de actuele vluchttijden op de website van de luchthaven of in je online boeking bij de luchtvaartmaatschappij.
Hoe kan ik online inchecken voor mijn vluchten?
Bij veel luchtvaartmaatschappijen is het verplicht om van te voren online in te checken. Elke maatschappij hanteert hiervoor haar eigen werkwijze en regels. Egypte.nl stuurt bij haar reisbescheiden hier instructies voor mee die je op dient te volgen. Je dient zowel voor je heen- als voor je terugvlucht vooraf online in te checken. Let op dat dit soms niet tegelijkertijd kan en je voor de terugvlucht pas op een later moment kunt inchecken! Indien je niet online incheckt, rekenen sommige luchtvaartmaatschappijen kosten aan je door. Je bent zelf verantwoordelijk om online in te checken en Egypte.nl is niet aansprakelijk indien je dit niet doet en je kosten maakt als gevolg hier van.
Moet ik van te voren stoelen reserveren?
Vooraf stoelen reserveren is niet noodzakelijk. Tijdens het online inchecken krijg je gratis stoelen toegewezen. Als je in een eerder stadium zelf stoelen wilt reserveren worden hier kosten voor berekend. Je bent er dan echter wel zeker van dat je naast elkaar kunt zitten of op de door jou gewenste rij kunt zitten.
Wat mag ik aan handbagage meenemen?
De reizen die Egypte.nl op haar website toont zijn inclusief handbagage. Ruimbagage is hier niet bij inbegrepen. Elke luchtvaartmaatschappij hanteert haar eigen regels voor handbagage met betrekking tot gewicht en formaat. Egypte.nl toont tijdens het boekingsproces middels een informatie pop up blokje wat de regels voor de door jou gekozen luchtvaartmaatschappij zijn. Ook kun je op onze bagagepagina de regels van jouw maatschappij inzien. Luchtvaartmaatschappijen houden altijd het recht de regels hieromtrent te wijzigen. Controleer daarom voor vertrek altijd even of de regels niet gewijzigd zijn.
Mat mag ik aan ruimbagage meenemen?
Ruimbagage is niet standaard inbegrepen bij de reizen van Egypte.nl. Als de bagage niet inbegrepen is krijg je tijdens het boekingsproces de mogelijkheid ruimbagage bij te boeken. De gewichtsopties en prijzen hiervan worden tijdens het boekingsproces getoond. Ook kun je tijdens het online inchecken vaak alsnog ruimbagage bijboeken indien gewenst. Let op dat luchtvaartmaatschappijen extra kosten rekenen indien je het maximale toegestane gewicht overschrijdt.
Mag ik vloeistoffen meenemen in mijn handbagage?
In verband met verscherpte veiligheidsmaatregelen mogen vloeibare stoffen slechts beperkt in de handbagage worden meegenomen: maximaal 100 ml per verpakking en maximaal 1 liter in totaal. Dit alles dient te zijn verpakt in een doorzichtige afsluitbare zak van ca. 20 bij 20 cm (verkrijgbaar op de luchthaven). Onder vloeistoffen worden niet alleen water en andere drankjes voor consumptie verstaan maar ook gels, pasta’s, lotions en de inhoud van spuitbussen. Toiletartikelen zoals tandpasta, scheerschuim, haargel, lipgloss en crèmes vallen hier ook onder dus houd daar rekening mee. Je kunt speciale mini- of navulverpakkingen kopen bij de drogist. Als je grotere hoeveelheden mee wilt nemen dien je ruimbagage bij te boeken.
Mag ik op luchthaven gekochte goederen meenemen in het vliegtuig?
Vloeistoffen die op de luchthaven zijn gekocht in tax free winkels worden na afrekening in een verzegelde tas aan je overhandigd. Wacht met het verbreken van de zegels tot na de laatste controle op de luchthaven.
Heb ik recht op vergoeding bij vertraging?
Afhankelijk van de aard en de duur van de vertraging kun je bij de luchtvaartmaatschappij aanspraak maken op een vergoeding. Uitgesloten hiervan zijn overmacht redenen zoals onaangekondigde stakingen, (sneeuw)stormen, terrorisme en aswolken door vulkaanuitbarstingen.
- Lengte van de vlucht: 1500 km of minder / Vertraging bij aankomst: meer dan 3 uur / Compensatie: € 250,-
- Lengte van de vlucht: 1500 – 3500 km / Vertraging bij aankomst: meer dan 3 uur / Compensatie: € 400,-
- Lengte van de vlucht: meer dan 3500 km / Vertraging bij aankomst: meer dan 3 – 4 uur / Compensatie: € 300,-
- Lengte van de vlucht: meer dan 3500 km / Vertraging bij aankomst: meer dan 4 uur / Compensatie: € 600,-
Op internet zijn verschillende voorbeeldbrieven (bijvoorbeeld op de website van de ANWB) te vinden die je naar de luchtvaartmaatschappij kunt sturen om de claim in te dienen.
4. Aankomst op je bestemming en transfers
Mijn bagage is beschadigd of is verloren. Wat moet ik doen?
Indien de bagage niet of beschadigd is aangekomen op de luchthaven van aankomst, dient er ter plekke een PIR-rapport te worden opgemaakt. Doe dit bij de balie waar je beschadigingen en vermissingen kunt aangeven, nog voordat je de controle passeert. Hiervoor is je boarding pass (instapkaart) met het zogenaamde claimbiljet nodig. Deze dient dan ook bewaard te worden totdat de bagage (onbeschadigd) is aangekomen. Wij raden je aan om een reisverzekering af te sluiten voor dit soort gebeurtenissen. Het kan voorkomen dat de bagage door een fout niet op de vlucht is meegekomen. De luchtvaartmaatschappij dient dan deze zo spoedig mogelijk alsnog op de bestemming af te leveren. Dit kan echter enkele dagen duren. In sommige gevallen wordt de bagage pas weer afgeleverd bij terugkomst. De luchtvaartmaatschappij dient de kosten te vergoeden wegens het aanschaffen op de bestemming van benodigde kleding, toiletspullen en andere benodigdheden.
Ik heb een transfer bijgeboekt. Hoe werkt dat?
Als je via Egypte.nl een transfer in hje reis hebt,dan staat onze vertegenwoordiger op de luchthaven op je te wachten.
5. Je accommodatie
Vanaf hoe laat kan ik inchecken en moet ik uitchecken?
Elke accommodatie hanteert een eigen incheckbeleid. Bij sommige accommodaties kun je al vanaf 12.00 uur inchecken en bij andere pas vanaf 16.00 uur. Echter indien de kamer al gereed is voor nieuwe gasten zullen ze je zeker al eerder een kamer geven. Mocht je kamer nog niet gereed zijn dan kan je vaak je bagage bij de receptie achterlaten. Om in te checken heb je de hotelvoucher en je reisdocument nodig. Op de laatste dag van je verblijf moet je meestal tussen 10.00 en 12.00 uur uitchecken. Na het uitchecken mag je vaak alleen nog gebruik maken van de lounge en/of aanwezige bar, van andere faciliteiten kan je geen gebruik meer maken. Je bagage kan je ook in dit geval vaak achterlaten bij de receptie.
Wat moet ik doen als ik later aankom dan gepland?
Bij de meeste accommodaties maakt het niet uit als je wat later aankomt en kun je gewoon inchecken. Bij sommige appartementen of kleinere hotels is het soms handig het hotel te informeren wanneer je op de voucher bepaalde openingstijden van de receptie ziet staan die afwijken van jouw aankomsttijd. Neem in dat geval even contact op met de accommodatie. Indien je door extreme omstandigheden echt een dag later aankomt is het absoluut noodzakelijk ons hierover te informeren.
Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van faciliteiten?
De meeste faciliteiten die door een accommodatie worden aangeboden zijn kosteloos te gebruiken. Echter voor sommige faciliteiten worden ter plaatse kosten gerekend. Denk hierbij aan de minibar, spa- en wellnessfaciliteiten of bepaalde sporten. Indien er kosten worden berekend voor het gebruik van een faciliteit dan wordt dit vooraf aangegeven bij de accommodatie.
Zijn de accommodaties rolstoeltoegankelijk en mindervalide vriendelijk?
Sommige hotels hebben kamers beschikbaar voor mindervaliden of die rolstoelvriendelijk zijn. Dit zoeken wij aan de hand van jouw persoonlijke behoeften graag voor je uit. Heb je hier vragen over? Neem dan contact met ons op en we helpen je graag verder.
Geven de foto’s de werkelijke situatie weer in de accommodatie?
De foto’s op Egypte.nl zijn gemaakt door de accommodatieverschaffer en zijn een momentopname. Vanwege de bouw van het complex kunnen kamers verschillende afmetingen hebben en worden er verschillende kamertypes aangeboden. Gomundo toont soms verschillende kamertype foto’s op haar site toont aangezien deze te selecteren zijn als upgrade in de prijstabel. De basisprijs is echter altijd gebaseerd op het goedkoopste kamertype.
Hoe wordt een accommodatie geclassificeerd?
Egypte.nl hanteert dezelfde classificatie zoals deze door de betreffende autoriteiten in het land van de bestemming is toegekend. Niet zelden hanteren deze autoriteiten subjectieve criteria, gebaseerd op de plaatselijke normen en waarden, faciliteiten, sfeer enzovoort. Je dient hier dan ook rekening mee te houden bij het boeken van de accommodatie. Het kan dan ook voorkomen dat een driesterrenhotel in het buitenland niet vergelijkbaar is met een hotel met dezelfde classificering in Nederland.
Wat houden de verzorgingstypes in?
Logies houdt in dat er geen maaltijden zijn inbegrepen. Je zult dus zelf voor je maaltijden moeten zorgen. Logies en ontbijt houdt in dat je enkel ontbijt krijgt. Bij half pension krijg je ontbijt en diner. Bij vol pension zijn alle maaltijden inbegrepen: ontbijt, lunch en diner. Bij sommige hotels wordt aangegeven dat drankjes tijdens de maaltijden ook inbegrepen zijn. Als dit het geval is wordt dit duidelijk vermeld. Tot slot bieden sommige hotels ook een all-inclusive formule aan. Dit betekent dat maaltijden, lokale drankjes en soms nog andere extra’s gedurende bepaalde tijden zijn inbegrepen. De voorwaarden hiervan verschillen per hotel.
Hoe worden de maaltijden aangeboden?
Dit ligt aan de accommodatie en het restaurant. In veel accommodaties wordt het eten in de vorm van een buffet aangeboden. Dit betekent dat je zelf je maaltijden opschept. Sommige andere accommodaties serveren de maaltijd aan tafel.
Kan ik het hotel informeren over bepaalde dieetwensen of allergieën?
Als je bepaalde dieetwensen of allergieën hebt, kun je contact met Egypte.nl of het hotel opnemen zodat er gekeken kan worden of het hotel je in je behoeftes kan voorzien.
Gelden er kledingvoorschriften in de accommodatie?
Ja, dat kan soms voorkomen. In veel accommodaties gelden er kledingvoorschriften. Er wordt dan van je verwacht dat je in gepaste kleding in het restaurant verschijnt (bijvoorbeeld geen bad- of strandkleding).
Ik heb een ontbijt, lunch of diner gemist. Kan ik restitutie krijgen?
Nee. Indien je een late heenvlucht en/of vroege terugvlucht hebt, waardoor je het diner op de eerste dag en/of het ontbijt op de laatste dag en/of andere drankjes en hapjes mist, kan geen restitutie van de niet genoten maaltijden en versnaperingen plaatsvinden.
6. Opmerkingen en klachten
Ik heb een klacht of opmerking over de vlucht. Bij wie moet ik zijn?
Bij klachten, vragen of andere opmerkingen over de vlucht moet je in eerste instantie altijd bij het personeel van de uitvoerende luchtvaartmaatschappij zijn. Zij hebben in de meeste gevallen het beste de mogelijkheid je te helpen met je probleem. Is het ter plekke niet op te lossen, kun je daarna altijd contact opnemen met Egypte.nl.
Ik heb een klacht of opmerking over de accommodatie. Bij wie moet ik zijn?
Bij klachten, vragen of andere opmerkingen over de accommodatie of je kamer moet je in eerste instantie altijd bij het personeel ter plaatse zijn. Je kunt je klacht of opmerking het beste direct melden bij de receptie van de accommodatie, zodat zij het kunnen oplossen. Zij hebben in de meeste gevallen het beste de mogelijkheid je te helpen met je probleem. Is het ter plekke niet op te lossen, kun je daarna altijd contact opnemen met Egypte.nl.